sâmbătă, 21 februarie 2009

Ikea asteapta un milion de clienti

0-50 euro, valoarea medie a unui bon de casa
Al doilea magazin IKEA va veni doar daca primul are succes


Ikea, compania suedeza producatoare si distribuitoare de mobila si accesorii pentru casa, va decide daca va deschide inca un magazin in Romania in functie de rezultatele primului centru comercial, care va fi inaugurat saptamana viitoare in Baneasa, a declarat Cornel Oprisan, directorul de retail al Ikea Romania. "Inca nu putem spune nimic despre planurile noastre de expansiune in Romania sau locatia urmatorului centru comercial pana nu vedem cum va functiona primul nostru magazin. In functie de rezultatele pe care le vom avea cu primul magazin vom analiza si ne vom orienta si spre alte orase din tara unde am putea deschide noi magazine", a afirmat Oprisan, citat de Mediafax. Ikea va deschide saptamana viitoare primul magazin al companiei pe piata romaneasca, in urma unei investitii de 25 de milioane de euro, suma care include atat constructia, cat si amenajarea centrului. "Ne asteptam ca in ziua de deschidere a magazinului sa avem 10.000 de vizitatori, iar pentru prima sambata in care magazinul va functiona, numarul de vizitatori ar putea ajunge pana la 50.000", a spus Oprisan. Ikea estimeaza ca magazinul va avea, in primul an de functionare, un milion de cumparatori, valoarea medie a unui bon de casa fiind evaluata la 30-50 de euro.

1,5 mil. euro pentru catalogul de prezentare

Compania a alocat pentru acest an un buget de marketing
de 2,5 milioane euro, dintre care 1,5 milioane euro reprezinta costurile catalogului de prezentare. Ikea va asigura circa 7.000 de articole de mobila, accesorii si decoratiuni interioare, dintre care 400 provin de la furnizori romani. Magazinul pentru care suedezii au investit peste 25 milioane euro are o suprafata de 26.000 metri patrati si va oferi consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei.
Magazinul va fi aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania, potrivit oficialilor Ikea. Acesta va cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii
si zone pentru servit masa. Cladirea este dispusa pe doua etaje. Etajul intai include suprafata de prezentare a articolelor de mobila si decoratiuni interioare, in timp
ce la parter se afla autoservirea, de unde pot fi procurate articolele.

80 dintre cele 7.000 de produse au preturi reduse

Din 21 martie, dintre cele 7.000 de produse care vor putea fi gasite in magazin 80 vor avea preturi mai mici decat in catalog.
"In cadrul magazinelor Ikea, efortul de a reduce costurile este unul constant, optimizandu-se atat procesul de productie, cat si procesul de transport. Astfel, pentru circa 80 dintre produse, preturile din magazin vor fi mai mici decat cele prezentate in catalog, pentru ca in perioada scursa de la data tiparirii catalogului (decembrie 2006) si pana la data deschiderii, am eficientizat traseul logistic", a afirmat Cornel Oprisan.

Transportul si asamblarea produselor se fac contra cost

Pentru cei care doresc ajutor pentru transportarea si asamblarea produselor Ikea, in zona de iesire exista un birou
specializat al unei companii care asigura aceste servicii.
Costul pentru transportarea a maximum 5 pachete plate, indiferent de masura lor, in Bucuresti si in localitatile cuprinse in linia de centura, este de 50 RON. Cele 5 pachete pot cuprinde maximum o canapea.
Pentru fiecare canapea achizitionata in plus, costul de transport este de 30 RON/buc, iar pentru fiecare pachet plat aditional costul de transport este de 4 RON/pachet. Pentru montaj si asamblare, pretul este de 10% din valoarea produsului achizitionat, dar nu mai putin de 35 RON si nu include racordarea la utilitati.

17,5 mil. euro, cifra de afaceri in 2006

Asemeni celorlalte magazine Ikea din lume, si cel din Romania este operat prin sistem
de franciza de catre firma Moaro Trading, in baza acordului cu Inter Ikea Systems B.V., detinatoarea conceptului Ikea si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza.
In august 2006, Ikea avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, iar numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane.
Ikea a inregistrat in anul fiscal 2006 (1 septembrie 2005-31 august 2006) o cifra de afaceri de 17,5 miliarde euro. Marca Ikea a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia.