sâmbătă, 21 februarie 2009

Fără reclamă înşelătoare la medicamente şi alimente

ublicitatea agresivă din farmacii va fi sancţionată cu amenzi de la 3.000 la 30.000 de RON, potrivit oficialilor de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor

Ziua Mondială a Consumatorilor, care s-a desfăşurat ieri, a avut ca temă promovarea lipsită de etică a produselor farmaceutice, aşa cum o pun în practică producătorii.

„Marile companii producătoare de medicamente
folosesc metode de promovare înşelătoare, agresive, chiar lipsite de etică. Sponsorizări în educaţia universitară sau pentru grupuri de pacienţi, lobby politic, acţiuni pentru conştientizarea existenţei unor boli
, toate acestea trebuie interzise", spune vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Gheorghe Ciubotaru.

În aceeaşi situaţie sunt şi unele alimente. „Pe multe etichete de pe sticlele de untdelemn scrie „Fără colesterol
". Şi oamenii cumpără, nu? Dar realitatea este că uleiul respectiv conţine colesterol, totuşi.

O altă problemă care ne-a fost semnalată este cea din reclama care ne spune că un anumit tip de cereale asigură necesarul de vitamine
pentru întreaga zi. Numai că toate cerealele asigură acest necesar", atrage atenţia vicepreşedintele ANPC.

Bucureştenii sesizează lucruri trăznite

Până la mijlocul acestei luni, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului primise peste 4.000 de reclamaţii numai în Bucureşti. Pe lângă sesizările obişnuite, există însă şi câteva de-a dreptul hilare, dar redactate la modul cel mai serios cu putinţă.