miercuri, 8 iulie 2009

Avramescu: şi în PDL există oligarhi

upă ce şi-a retras candidatura din partea PDL, ca urmare a trocului PDL-PRM din Senat în favoarea lui Corneliu Vadim Tudor, Cătălin Avramescu, rămas consilier de stat la Palatul Cotroceni, îşi explică decizia ca pe „un gest de repulsie“. Într-un interviu acordat „Evenimentului zilei“, Avramescu declară că nu are „o problemă pur şi simplu cu liderii PDL“, dar constată că şi în acest partid există „o colecţie de oligarhii“ şi avansează ca necesară o schimbare de gardă.


„Funcţiile nu pot fi târâte în noroi şi date unor lunatici“

EVZ: Este sprijinul dat de PDL lui Corneliu Vadim Tudor, la Senat, motivul pentru care v-aţi retras din partid şi din cursa electorală?
Cătălin Avramescu: Lucrul de care mă delimitez nu este în primul rând înţelegerea dintre partide sau lideri politici. Eu rămân şocat să văd că un asemenea personaj, o prezenţă profund descalificantă într-o democraţie, este confirmat într-o poziţie atât de înaltă în statul român. Înainte de a vedea dacă negocierile sunt sau nu morale, se ridică problema dacă demnităţile statului român pot fi târâte în noroi şi atribuite unor oameni ca Vadim Tudor. Niciun partid şi niciun lider nu are dreptul să facă înţelegeri în detrimentul statului român.

Luaţi acordul PDLPRM ca pe o înţelegere în detrimentul statului român?
A fost aruncată în derizoriu una dintre cele mai importante funcţii oficiale. În măsura în care se dă un vot pentru prostituarea unei funcţii în stat, eu mă delimitez ca şi cetăţean, înainte de a ajunge la logica de partid. Niciun calcul al utilităţii nu poate permite aşa ceva.

Aşadar, a existat un calcul.
Nu ştiu ce calcule şi-au făcut. Funcţiile politice nu pot fi date unor lunatici care nu au nimic de-a face cu democraţia. Cu o zi înainte, Vadim Tudor declara că e bună dictatura. Şi apoi să te duci să te înţelegi cu acelaşi Vadim Tudor? Eu nu arăt cu degetul către un partid sau un grup de lideri, ci către toată lumea care rămâne impasibilă la aşa ceva. Nu există vreo circumstanţă atenuantă.

„Văd compromisul, dar nu văd arta“

Aţi pus aceste întrebări în interiorul PDL?
Nu. Eu nu cer socoteală şi nu dau direcţii liderilor niciunui partid. Nu-mi asum rolul de monitor al clasei de elevi. Eu n-am o problemă pur şi simplu cu liderii PDL sau cu acest partid, ci cu toate partidele care aplaudă sau rânjesc de pe margine. În momentul în care se iveşte posibilitatea de a vota o prezenţă mai spălată ca actualul vicepreşedinte al Senatului, mi se pare că toate partidele sunt datoare să aibă un moment de luciditate.

Sprijinul în acest caz l-a oferit totuşi PDL. Nu PSD, nici PNL, nici vreun alt partid.
Să zicem că au dreptate, să fie extrem de profitabilă această înţelegere, să aducă PDL la 67%, dar acest lucru nu scuză un partid care acceptă aşa ceva. Înţeleg că politica este arta compromisului, însă în acest eveniment văd compromisul, dar nu văd arta.