miercuri, 8 iulie 2009

Alegeri parlamentare: Lavinia vrea, Guşă nu

n contextul negocierilor dintre PSD şi partidul condus de Cozmin Guşă, Lavinia Şandru a declarat pentru Evenimentul Zilei că deşi nu au semnat încă un acord cu social-democraţii este sigură că formula PSD-PC-PIN va fi “câştigătoare”. Nu a fost stabilit încă în ce colegiu uninominal va candida
Lavinia Şandru, însă cert este că liderul PIN, Cozmin Guşă nu îşi mai doreşte un post de parlamentar.

Totodată, vicepreşedintele PIN a arătat că nu se teme să intre în lupta pentru un post de parlamentar, indiferent că Elena Udrea sau altcineva va fi contracandidatul său.

Evenimentul Zilei: Cum au decurs negocierile cu social-democraţii?
Lavinia Şandru: Nu am perfectat nimic, nu am semnat nimic. Săptămâna viitoare vom lua o decizie. Noi vrem să mergem cu ei într-o alianţă are să dea posibilitatea unor tineri specialişti, pregătiţi, curajoşi să ajungă în parlament.


Câte posturi aţi reuşit să obţineţi pentru colegii din PIN?
Sunt mai multe discuţii. Am promis să nu dau foarte multe informaţii pentru că vreau să iasă cât mai bine. În principiu, cinci colegii uninominale cred că ar fi de bun-simţ.

Cine va candida în aceste colegii?
Am foarte mulţi colegi. Unii dintre ei au candidat şi la europarlamentare şi s-au remarcat atunci în dezbateri. Am colegi în ţară, unii cunoscuţi, alţii mai puţin cunoscuţi, care s-au remarcat acum la locale. Nu au luat cine ştie ce scoruri, dar au arătat că pot face faţă cu brio în faţa unui politici de tip european.

Va candida şi Cozmin Guşă?
Cozmin a declarat că nu. Este de acord ca noi să facea această alianţă şi va fi alături de noi.

„Eu sunt omul de pe stradă, din metrou, din tramvai”

Dar este sigur că veţi candida.
În cazul în care ne vom înţelege, voi candida. De ce nu? Mă voi dunce unde este lupta mai grea.

Unde ar fi aceasta?
Să vedem. Acolo unde există o bătălie dură, pentru că e o competiţie nu un show de modă. Şi trebuie să câştige cel mai bun.

Lupta cea mai dură ar fi cu Elena Udrea?
Nu ştiu. Sunt şi alţii cu care aş putea să duc o luptă. La prima vedere, să creadă unii şi alţii că nu aş avea nicio şansă şi să câştig apoi. Nu mă tem de niciun fel de bătălie. Nu sunt de acord cu aranjamentele acestea care se practică în diferite colegii. Discuţiile acestea cum că unele partide nu-şi trimit candidaţi cunoscuţi ca să câştige alţii. Eu sunt de părere că dacă îţi propui să mergi pe un anumit colegiu, indiferent cine este contracandidatul tău, trebuie să îl învingi.

Cum ar fi să fie Udrea contracandidata ta?
Din punctul meu de vedere ar fi OK. Până la urmă, cetăţenii care merg la vot trebuie să vadă de ce eu şi nu ea, sau de ce ea şi nu eu. Indiferent cu cine aş lupta, am adoptat şi adopt întotdeauna campaniile cât se poate de corecte, elegante şi apropiate de cei care vin la vot. Răspund la telefon, nu mi-e teamă să stau de vorbă cu oamenii la ei acasă, pe străzi, în parcuri. Am făcut-o în toată ţara când au fost europarlamentarele. Eu sunt omul de pe stradă, din metrou, din tramvai.

Alte surse spuneau că vei candida în Constanţa, unde aveţi mari
şanse de câştig?
Nu pot să spun deocamdată care va fi colegiul pentru că asta o va decide echipa. În cazul în care vom face parte din această echipă, care aşa cum arată ea pare să fie echipa câştigătoare, mă refer la PSD-PC-PIN, o să decidem împreună ce vom face, ce voi face eu ca să optimizăm şansele. Întotdeauna când am jucat într-o echipă, mă refere la mine şi la Cozmin, echipa aceea a câştigat.

De ce nu aţi avut şanse singuri în alegeri?
Nu am avut şanse singuri pentru că nu am avut o structură de partid în spate. Şi e complicat fără primari, fără consilieri, e greu să faci campanie.

„Orice înţelegere are un cost
politic”

Aţi fost în echipă cu PD în 2004. De ce nu continuaţi?
Dar cum să mă duc eu să stau alături de Vadim şi de Becali? Nu pot. Becali îşi bate joc de toată lumea, înjură pe toată lumea. Vadim, pe cine nu a împroşcat cu noroi? Mă şi mir cum PDL nu s-a gândit la cât va pierde din înţelegerile pe care le face.

Cum vedeţi schimbul de funcţii din Senat dintre PDL şi PRM?
Un schimb pe care sunt ferm convinsă că PDL-ul şi l-a asumat. Orice înţelegere politică presupune un cost politic. Poate că ei au făcut un calcul şi au numai de câştigat. Poate simpatizanţii lui Vadim, împreună cu simpatizanţii PDL-ului, respectiv ai unor oameni care au arătat că sunt aproape de PDL: Patapievici, Liiceanu, Cătărescu consideră că pot face front comun. Adică, simpatizanţii domnului Cărtărescu pot spune că el poate sta în aceeaşi bancă
cu Gigi Becali. În timp de PDL vrea să facă o reformă în politica românească mergând împreună cu PRM şi PNG, PSD şi PC înţelege că trebuie să îşi ia lângă ei nişte tineri curajoşi.

Nu este totuşi o soluţie imorală, ca PIN să se întoarcă spre PSD, un partid care a fost ţinta atacurilor voastre?
Nu pot să spun că au fost ţinta atacurilor. Când am avut anumite chestiuni de spus şi de semnalat am făcut-o fără să fie acolo ceva care să presupună o ură personală.

Concret, ce proiecte vrei să promovezi în Parlament?
Primul proiect care sper să iasă cât mai repede este Legea mamelor pe care o fac cu mai multe doamne. Legea este la Camera Deputaţilor şi îmi doresc din tot sufletul să intre în vigoare până la sfârşitul acestei sesiuni. Mai am şi alte proiecte pe care nu le pot pune în aplicare din afara Parlamentului: în zona administrativă care să permită o dezvoltare profesionistă la administraţiei, altele în zona de ecologie.