luni, 17 august 2009

BRD, marea castigatoare a campaniei „Romania - Land of choice“

Ministerul Turismului nu are nici cea mai vaga idee despre numarul de turisti straini pe care-l va atrage Romånia in urma campaniei de promovare a tarii pe posturile TV Eurosport si CNN, dupa cum a recunoscut, joi, chiar ministrul de resort, Elena Udrea. „Nu putem face o estimare cantitativa a campaniilor de promovare in acest moment. Previziunile tuturor autoritatilor de turism din lume au fost date peste cap de criza economica, iar acestea au reactionat imediat prin cresterea bugetelor de promovare. In ceea ce priveste promovarea Romåniei pe canalele Eurosport si CNN, postul cu cea mai mare audienta pe segment, o cifra reala a numarului de turisti vom avea la inceputul anului viitor”, a spus Elena Udrea.

Declaratia ministrului este surprinzatoare, avand in vedere ca nu mai tarziu de inceputul lunii iunie a.c., la Paris, Udrea declara ca “spera” ca numarul turistilor straini care vor vizita Romania sa creasca cu cel putin 10% in urma campaniilor de promovare pe care le va face Ministerul Turismului.
Dincolo de aceste balbe ministeriale, exista un “castigator” cert al campaniei ce va fi difuzata pe cele doua canale TV internationale incepand din august pana in decembrie: Banca Romana de Dezvoltare (BRD) – Groupe Societe Generale. Prin contractul de parteneriat incheiat cu Ministerul Turismului, BRD si-a asigurat reclama
gratuita pe cele doua posturi, de nu mai putin de 1.554 de ori. Aceasta intrucat la finalul spoturilor publicitare (realizate de BRD) ce vor fi difuzate pe Eurosport si CNN, este afisata, circa 5 secunde, sigla bancii, alaturi de cea a Ministerului Turismului. Avand in vedere ca spoturile vor fi difuzate de 550 de ori pe Eurosport, de 475 de ori pe Eurosport 2 si de 529 ori pe CNN, e limpede ca BRD si-a asigurat in total zeci de minute de publicitate pe unele dintre cele mai “tari” canale TV, unde ar fi platit sume enorme daca ar fi ales sa-si faca singura promovare.
Practic, investind in realizarea spoturilor publicitare prin contractul de parteneriat cu Ministerul Turismului, BRD si-a asigurat si propria promovare pe Eurosport si CNN pe banii statului roman. Bani deloc putini: 1,2 milioane de euro pentru Eurosport si 400.000 de euro pentru CNN.

Un parteneriat misterios
Asupra parteneriatului dintre Ministerul Turismului si BRD-GSG pentru campania de promovare a Romaniei in strainatate planeaza in continuare multe semne de intrebare. Pana acum se stie ca oferta pentru parteneriat a venit din partea BRD, care a platit creatia si productia clipurilor video in care s-a utilizat imaginea celor trei sportivi romani - Nadia Comaneci, Gheorghe Hagi si Ilie Nastase, precum si onorariile acestora. Ministerului Turismului ii revin costurile de promovare pe televiziuni. Ramane fara raspuns intrebarea fireasca: care a fost interesul BRD de a se implica in aceasta afacere?
O explicatie a fost oferita de ziarul nostru, in exclusivitate, cu ceva timp in urma: se stia de la bun
inceput care vor fi canalele TV pe care vor fi difuzate spoturile. S-a stiut din primul moment ca grosul banilor pentru difuzare va merge catre Eurosport, canal detinut de grupul francez
TF 1. A fost, asadar, o afacere nationala, in care aportul BRD a fost necesar si justificat. Tot aici se afla si explicatia “gratuitatii” oferite de Eurosport pentru evenimentul care a avut loc la Paris, in 5 iunie, odata cu lansarea campaniei “Romania - Lanf of choice” in cadrul turneului de la Roland Garros. Gratuitatea difuzarii spoturilor a fost, de fapt, un “bonus” pentru contractul de 1,2 milioane de euro atribuit de Elena Udrea si anuntat chiar pe 14 iulie, de Ziua Nationala a Frantei.
(Marilena Dan, Madalina Dicu)

Presa pariziana nu a scris nici un cuvant despre lansarea campaniei „Romania - The land of choice“, care a costat statul 66.000 de euro
Lansarea campaniei Ministerului Turismului, “Romania – The land of choice”, la Paris, pe 5 iunie, in timpul turneului de tenis de la Roland Garros, a costat bugetul de stat 66.000 de euro. Informatia ne-a fost furnizata chiar de catre cea care s-a ocupat, prin firma sa, Eventures Concept Solution (Eventures), de evenimentul de la Paris – Amalia Nastase, nimeni alta decat sotia fostului tenismen Ilie Nastase, protagonist, alaturi de Nadia Comaneci si Gheorghe Hagi, in clipul publicitar “Romania – The land of choice”.
Desi bugetul initial fusese stabilit de firma Eventures la 167.000 de euro, se pare ca, in final, s-a cazut de acord pe suma de 88.000 de euro. Este suma despre care vorbeste Elena Udrea, intr-un interviu acordat Hotnews, chiar in ziua evenimentului, 5 iunie. Cu toate acestea, Amalia Nastase ne-a declarat ca, intr-adevar, bugetul total final a fost aprobat pentru 88.000 de euro, dar firma Eventures nu a cheltuit decat 66.000 de euro, cu TVA inclus.
Bugetul initial pentru evenimentul de la Paris, desfasurat in fata primariei din capitala Frantei, a existat la un moment dat, dar inaintea publicarii anuntului
de participare. Potrivit lui Razvan Vasilescu, proiectul initial intocmit de firma Eventures costa 167.000 de euro, dar, dupa ce ministerul a lansat oferta, “a trebuit sa ne mulam pe caietul de sarcini, astfel ca am refacut proiectul si bugetul, implicit, rezultand suma de 88.000 de euro”. Oferta firmei Eventures a fost trimisa in plic inchis Biroului de Promovare din Paris, iar Ministerul Turismului a ales-o dintre toate cele primite si de la alte firme.

Interventiile lui Ilie Nastase la Primaria din Paris
Acelasi Razvan Vasilescu ne-a confirmat ceea ce Amalia Nastase spunea despre firma Eventures si rolul lui Ilie Nastase in toata campania. Mai exact, Eventures a avut o oarecare exclusivitate pentru acest eveniment, rezultata din renumele si prestigiul de care se bucura fostul tenismen in Franta. Potrivit lui Razvan Vasilescu, Ilie Nastase a pus o vorba buna la primarul din Paris si la conducerea Roland Garros pentru ca ministrul turismului sa nu plateasca chiria pe esplanada din fata Primariei, unde s-a derulat evenimentul. De asemenea, a fost nevoie de o interventie si pentru autorizatiile necesare amplasarii ecranelor de proiectie sau pentru televiziunile care au filmat evenimentul.